31 lipca 2020

Czytamy książki 2020 - VII

Już pora na kolejne podsumowanie w zabawie u Lidzi. Z literkami nadal jestem na bakier. W lipcu wytycznymi były WCU. Wszystkie streszczenia książek pochodzą z portalu lubimyczytać.pl
W - Winston Graham
C - Czarny księżyc
U - urwiska
Narodziny syna Elizabeth i Georgeʼa Warleggana pogłębiają konflikt między Poldarkami a Warlegganami. Kiedy Morwenna Chynoweth, guwernantka syna Elizabeth z pierwszego małżeństwa, zakochuje się w Drakeʼu Carnie, bracie Demelzy, pojawia się nowy punkt zapalny, a rywalizacja i wrogość między Rossem a Georgeʼem wybuchają z nową siłą, nabierając wyjątkowej ostrości.
W - Winner Jonas
C - brak
U - brak
Zodiac Island − samotna wyspa u wybrzeży USA, smagana wiatrem i falami wzburzonego morza. A na niej park rozrywki: dwanaście tematycznych sektorów poświęconych znakom zodiaku. Cukrowa wata, rozbawione rodziny, diabelski młyn, kolejka górska, strzelnice. I maniakalny morderca, który szczególnie upodobał sobie młode kobiety.

W - Wojciech Chmielarz
C - brak
U - brak
"Żmijowisko" to opowieść o tragedii, która niszczy. O rodzinie, która musi stawić czoło próbie przekraczającej ludzkie wyobrażenia. Uczuciach, które trwają pomimo mijających lat i nie niosą pocieszenia. Zdradzie, bólu i miłości. Strachu, zbrodni i karze. O tym, ile jesteśmy w stanie zrobić dla naszych dzieci i jak wiele nas to kosztuje.
W - Wajrak Adam
C - brak
U - uszy
Lolek jest kudłatym stworzeniem o wielkim sercu i trudnej przeszłości, który ma tylko jedno marzenie: znaleźć swoich ludzi. Ale trafić na tych właściwych wcale nie jest łatwo. Szczególnie zimą w okolicach Puszczy Białowieskiej.

Do napisania książki zainspirował Adama Wajraka psiak, który pewnego śnieżnego dnia pojawił się w życiu dziennikarza  i jego żony Nurii.  Dziś mieszka z nimi w Teremiskach, w Puszczy Białowieskiej.

Autorem ilustracji do "Lolka" jest znany z bestsellerowej "Rutki" Mariusz Andryszczyk.

Każdy pies marzy aby być z jakimś człowiekiem, a wielu ludzi marzy o tym by spotkać psa. Czasami wystarczy przypadek żeby się spotkać, a czasami trzeba się trochę rozejrzeć . Dlatego tę książeczkę dedykuję wszystkim pieskom, które jeszcze nie odnalazły swojego człowieka i  wszystkim ludziom którzy nie odnaleźli jeszcze swojego psa. A tym którzy się już odnaleźli życzę szczęścia.
Adam Wajrak
W - brak
C - brak
U - ulica?
Kontynuacja międzynarodowego bestsellera Tatuażysta z Auschwitz.

Historia młodziutkiej dziewczyny, którą Lale Sokołow, tatuażysta z Auschwitz, uważał za najdzielniejszą osobę, jaką kiedykolwiek poznał.

Uroda ją uratowała – i skazała na piekło. Cilka ma zaledwie szesnaście lat, kiedy trafia do Auschwitz. Tam szybko się uczy, że uroda daje siłę, a ta oznacza przetrwanie. Kiedy po trzech latach Armia Czerwona wyzwala obóz, dziewczyna nie odzyskuje wolności: zostaje oskarżona przez komunistyczne władze o kolaborację i skazana na piętnaście lat łagru w Workucie.
W - brak
C - brak
U - ulica ?
Barcelona, lata pięćdziesiąte ubiegłego stulecia, mroczne dni reżimu generała Franco. Alicja Gris jest piękną, inteligentną i pozbawioną skrupułów agentką. Pewnego dnia otrzymuje zlecenie z najwyższych sfer władzy. Sprawa jest ściśle tajna i dotyczy tajemniczego zniknięcia ministra kultury Mauricia Vallsa. Wydaje się, że może mieć to związek z przeszłością, kiedy Valls był dyrektorem budzącego grozę więzienia Montjuic. Alicja, wraz z przydzielonym do tego dochodzenia, kapitanem policji ma kilka dni na odnalezienie ministra. W trakcie poszukiwań w jej ręce trafia należący do Vallsa siódmy tom serii „Labirynt duchów”. Książka ta doprowadzi Alicję do ukrytej w samym sercu Barcelony księgarni Sempere & Synowie. Czar tego miejsca sprawia, że jak przez mgłę powracają do niej obrazy z dzieciństwa. To, co odkryje, będzie śmiertelnym zagrożeniem dla niej i dla wszystkich, których kocha.
Ufff, dobija mnie nowy blogger... nie wiem co im sie nie podobało w starej wersji... Zdjęcia jakieś za duże wchodzą, ucina je... masakra... No może kiedyś to ogarnę...

Dziękuję za komentarze! Cudnej soboty i jeszcze lepszej niedzieli! Buziaki :-)

15 komentarzy:

  1. Sporo książek i dopasowanych literek, brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię cały cykl o Poldarku. Oczywiście zaczęło się od serialu...;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie rozumiem po co zmieniać coś co dobrze funkcjonowało...

    Sporo przeczytałaś, a i ja znalazłabym coś dla siebie :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo, mam dzięki Tobie na liście kolejną książkę na prezent :) "Lolek"

    Udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wynik i ciekawe książki. Parę z nich zapisałam, a Żmijowisko już od dawna mam na liście.
    Mnie też blogger doprowadza do szału:( Nie wiem po co to komu:(
    Pozdrawiam Kasiu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe książki wybrałaś i sporo ich przeczytałaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasieńko, Twoja lista książek uświadomiła mi, że koniecznie muszę wrócić do Zafona. I oczywiście zrobię to z ogromną przyjemnością. Zainteresowały mnie jeszcze dwa tytuły. Dzięki za podpowiedzi!
    Co do nowej wersji - z uporem osiołka trzymam się starej. Nowa dla mnie jest nie do przyjęcia. Mało czytelna i graficznie i w kwestii ułożenia. utrudnia, nie ułatwia. Bezsensowny pomysł. Wróć do opcji starej wersji! Zdjęcia można pomniejszać. Opcja jest ukryta w pasku....
    Pozdrawiam najcieplej

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasieńko imponująca lista książek. Kochana, ja również nie ogarniałam nowego bloggera więc wróciłam do starej wersji :). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasiu gratuluję ilości ale i tematyki, dość ciężka jak dla mnie a i tak rewelacyjny wynik czytelniczy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Imponujący czytelniczo miesiąc Kasiu.
    Żmijowisko, Lolek i Poldark na mojej liście się znajdują (Poldark mnie trochę przeraża objętością ale 1 sezon serialu ciągle mam w pamięci więc niedługo się chyba skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasiu zmiłuj się kochana,ja przy Twoim wyniku czytelniczym czuje się jak analfabeta 😉😅 Podziwiam i zazdroszczę czasu na obcowanie z literaturą!
    Ps.masz prześliczną zakładkę 🥰
    Buziaki ślę 😘

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ zazdroszczę, u mnie niestety troszkę mniej czasu teraz, ale mam nadzieję niebawem nadrobić zaległości, zwłaszcza, że na półce czeka Labirynt Duchów:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe pozycje:) Mam wpis podsumowujący z lipca do nadrobienia....i "Labirynt duchów" trzeba poszukać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe pozycje, całkiem mi nieznane. Piękny wynik Aniu
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. "Podróż Cilki" muszę upolować w bibliotece. "Poldark" też mnie kusi. Tak długo, jak się da, trzymam się starego bloggera. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń